Betaling og retur

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer fra nettbutikken til forbrukere og ved nettbutikk salg. Kundens ordrebekreftelse/bestilling utgjør sammen med disse betingelser det samlede avtalegrunnlaget for handelen.
 
Betingelser her gjelder kun for salg i Norge med Svalbard og Jan Mayen. Evt. fraktomkostninger til sistnevnte, må tas over telefon, etter ordreregisrering. Kunder utenfor dette området må henvende seg til oss pr. brev, e-post eller telefon.
Salg til forbrukere er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven.
 
Vi er ansvarlig for transaksjoner via evt. betalingskort gjennom nettsiden.
 
Priser
Prisene inkluderer 25% moms.
Dersom momsen, skatter eller andre avgifter endres vil våre priser endres tilsvarende.

Bestilling
Alle bestillinger betraktes som bindende. Du mottar en ordrebekreftelse pr e-mail med all informasjon. I tillegg mottar du en e-mail med informasjon etterhvert som ordren behandles hos oss.
 
Klarna
Klarna  <span">er Europas ledende leverandør av faktura- og finansieringsløsninger til netthandel.

Klarna har med sine tjenester Klarna Faktura og <ahref="http: klarna-konto?="" vare-tjenester="" privat="" no="" www.klarna.com="">Klarna Konto, blitt Skandinavias mest populære betalingsmåte da du som kunde alltid får hjem varene før du betaler. Betalingsprosessen er den raskeste på nett idag, og Klarna legger stor vekt på at du som forbrukerne skal kunne føle deg trygg når du handler på nett.

Med <spanstyle="font-family: 12pt;?="" 255);="" 0,="" rgb(0,="" calibri;="">Klarna Fakturahandler du enkelt via personnummeret ditt. Du betaler alltid etter at du har mottatt varen.

Tjenesten <spanstyle="font-family: 12pt;?="" 255);="" 0,="" rgb(0,="" calibri;="">Klarna Kontopasser for deg som vil dele opp betalingen og samle alle delbetalingskjøp på en faktura. Alle kjøp du gjør med Klarna Konto i en måned vil samles på èn enkelt faktura som du mottar i midten av neste måned. Dessuten kan du alltid selv bestemme hvor mye du ønsker å betale hver måned.

 
Ved kjøp via Dibs betalingsmodul
Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. idealdeal.no er ansvarlig for transaksjoner gjennom nettsiden.
 
Vi benytter 3D Secure på våre sider og alle transaksjoner går gjennom sikre sider
3D Secure - enda sikrere betaling over internett
 
3D Secure er en felles sikkerhetsstandard for betaling over internett med VISA (Verified by Visa) og MasterCard (SecureCode).
 
Hva er 3D Secure
3D Secure (Verified by VISA og MasterCard SecureCode) er den sikkerhetsløsningen som VISA og MasterCard benytter for å identifisere kortholder ved kjøp over internett. 3D Secure har blitt et krav fra kortinnløsere for å gjøre handel over internett enda sikrere.
 
Hvordan betaler du med 3D Secure
Dersom din kortutsteder bruker 3D Secure som en ekstra sikkerhetskontroll ved betaling vil du få opp en egen side hvor du taster inn kode fra nettbank kalkulator eller passord (BankID). Denne kommunikasjonen går mellom deg og banken, og vi kan ikke se passordet eller koden du taster inn.
For din sikkerhet vil vi ikke lagre kortnummeret på ditt betalingskort.
 
Kansellering/refundering
Så fremt ordren ikke er under behandling (forsendelsen er pakket og eller/sendt), kan du gå inn på "din side" å kansellere ordren. Dette gjelder kun for de som har opprettet konto i butikken. For kunder som har brukt "hurtigkasse" bes ta kontakt via vårt kontaktskjema.
Om du bruker angreretten og har betalt forsendelsen på forskudd (f.eks. via VISA/MasterCard), vil vi refundere innbetalt beløp innen 14 dager.
For uavhentet pakke påløper et gebyr på kr:400,-
 
Øvrige salgsvilkår
Eksportrestriksjoner I henhold til OFAC, EU og FNs bestemmelser. Vi selger ikke varer til Burma, Elfenbenskysten, Irak, Iran, Kongo, Cuba, Liberia, Nord-Korea, Zimbabwe, Sudan, Syria, Hviterussland
 

Dine angre- og returrettigheter
angrerett

Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp melder du dette til oss og sender du varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varene (angrefrist) sammen med angrerettsskjema. Du velger selv om du vil ha en annen vare eller pengene tilbake. Vi gjør oppmerksom på at angrefristen utvides til 12 måneder dersom forbrukeren ikke har mottatt angreskjema.

Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved.

Du kan returnere en vare uten å oppgi grunn for dette, men det er et ønske at du beskriver returårsak på returskjemaet.
 
Angrerettloven gir forbrukeren rett til å angre på brukte varer. I dette tilfellet kan næringsdrivende ( idealdeal AS) kreve at forbrukeren erstatter verdireduksjon som følge av forbrukerens håndtering av varene som ikke har vært nødvendig for å fastlå varens art, egenskaper og funksjon, jf. angrerettloven § 25 tredje ledd.

Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke eller brev betaler du selv for returkostnadene. Du står selv for transportrisikoen. Fyll ut angreskjema dokument og skriv hva du returnerer. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand, betaler vi tilbake beløpet du har betalt innen 30 dager. Oppgi ditt bank- eller postgirokontonummer på returskjemaet, så har du pengene raskt tilbake

Gjelder det en brukt vare, kontakt oss via kontaktskjemaet. Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp. Les også avsnittet om dine returrettigheter. For uavhentet pakke påløper et gebyr på kr:400,-
 
Feil på vare

1. Feil ved leveranse.

Mottar du en defekt eller feillevert produkt, kontakt  kundeservice så snart som mulig (men senest 2 måneder etter leveranse). Vi tar imot din henvendelse, og kommer tilbake til deg med videre returinstruksjoner.


Send tilbake produktet i samme stand som når du mottog det, etterfulgt av en skade - eller feil rapport så får du rett/feilfri vare tilsendt av oss. Ved salg til forbruker (privatperson) gjelder det i henhold til kjøpeloven at Idealdeal as skal avhjelpe mangelen eller stå for erstatningen dersom det kan gjøres uten urimelig kostnad eller ulempe for Idealdeal AS. Idealdeal AS har videre alltid rett til å utbedre feilen, f. eks ved reparasjon eller bytte til en feilfri vare.


2. Feil under garantitiden.
Vi garanterer at varene du har bestilt er fri for produksjonsfeil i ett år, eller i den tid som gjelder for produktet, fra leveranse. Hvis ditt produkt slutter å fungere i løpet av garantiperioden sendes det vanligvis til et servicesenter for reparasjon. For service kontakt vår  kundeservice via kontaktskjemaet på nettsiden. Kundeservice gir deg videre instruksjoner om hvordan du går frem når du sender varer til reparasjon. Vær oppmerksom på at produsenten har opp til tre forsøk å reparere produktet før de blir pålagt å erstatte det.

 


3. Reklamasjon.

Melding om feil må meddeles innen rimelig tid fra du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen. Reklamasjonsretten for et produkt opphører under alle omstendigheter etter fem år.

 
 
Reparasjon
Dersom reparasjonen ikke dekkes av garanti eller reklamasjon, vil  sendes ut prisoverslag på e-post, hvis dette lar seg gjøre.
Undersøkelseskostnader på kr 450,- faktureres dersom reparasjon ikke dekkes, selv om det ikke ønskes reparasjon av produktet.
 
Force majeure
Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure egnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.
 
Minimumsalder:
 
For å handle i vår nettbutikk må du ha fylt 18 år. Er du under 18 år kan du få en myndig, f.eks. en foresatt, til å handle for deg.  

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.